Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wódka żegna chude lata

21 grudnia 2016 | Ekonomia
Krajowe marki mają silną pozycję
źródło: Rzeczpospolita
Krajowe marki mają silną pozycję

Branża dochodzi do siebie po podwyżce akcyzy. Pomagają jej rosnące dochody Polaków oraz trafione innowacje. bEata Drewnowska

– Rok 2016 może zakończyć się niewielkim, kilkuprocentowym wzrostem sprzedaży wódki w Polsce – mówi „Rzeczpospolitej" Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZPPPS).

Po raz ostatni sprzedaż wódki urosła – o 0,8 proc. – w 2012 r. W 2013 r. była już jednak o 1,4 proc. niższa, a w kolejnych dwóch latach kurczyła się odpowiednio o 1,6 i 2,9 proc.

Budżet korzysta

Szanse na trwałe ożywienie pogrzebała podwyżka akcyzy na mocne alkohole o 15 proc., która weszła w życie od 1 stycznia 2014 r.

– Branża mocnych alkoholi powoli dochodzi do siebie po zapaści wywołanej podniesieniem podatku akcyzowego – uważa Krzysztof Kouyoumdjian, rzecznik CEDC, lidera polskiego rynku wódki.

W ślad za rosnącą sprzedażą wódki zwiększają się wpływy z akcyzy od mocnych alkoholi. Po...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10630

Wydanie: 10630

Spis treści
Zamów abonament