Pół roku na wydanie starych świadectw
Do lamusa odszedł obowiązek poświadczania okresu zatrudnienia co 24 miesiące. Pracodawcy mają 6 miesięcy na „wyprostowanie" zaległości dokumentacyjnych.
Rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy powoduje, że pracodawca ma obowiązek sporządzenia i wydania pracownikowi świadectwa pracy. Jednak obowiązujące do 31 grudnia 2016 r. przepisy przewidywały obowiązek wydawania tego dokumentu po 24 miesiącach zakładowego stażu pracy, mimo trwania zatrudniania u tego samego pracodawcy na podstawie kolejnej umowy zawartej na okres próbny lub na czas określony.
Ta regulacja od dłuższego czasu była krytykowana przez pracodawców jako zbędne obciążenie, niemające uzasadnienia z punktu widzenia pracownika, który formalnie nadal pozostawał w zatrudnieniu.
Zgodnie z zasadami obowiązującymi od 1 stycznia 2017 r., pracodawca wydaje świadectwo pracy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy. Nie wydaje go więc w sytuacji, gdy zatrudnienie trwa....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta