Cena i jakość ważniejsze od marki produktu
Już niemal co trzeci produkt sprzedawany w polskich sklepach powstaje pod marką własną sprzedawcy. Tańsze odpowiedniki podbijają nie tylko rynek spożywczy, ale odzieżowy czy elektroniczny. piotr mazurkiewicz
W ujęciu ilościowym już 29 proc. rynku spożywczego i chemicznego (FMCG) kontrolują produkty pod markami własnymi detalistów. – W Polsce ich sprzedaż wzrosła czterokrotnie od 2003 r., kiedy rozpoczęto zbieranie danych na temat tego tynku – podaje Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Marek Własnych (PLMA).
Nie tylko żywność
Mimo znaczącego wzrostu udziału marek własnych w naszym rynku Polska wciąż znajduje się w ogonie europejskich statystyk. W Szwajcarii czy Hiszpanii stanowią już ponad 50 procent rynku. Z danych PLMA wynika, że udział marek własnych wzrósł w 13 z 20 analizowanych rynków.
W Polsce widać marki własne wychodzą też na nowe rynki. Sieci handlowe pod swoimi brandami coraz częściej sprzedają ubrania, buty czy akcesoria wnętrzarskie.
– Niemal cała oferta tekstylna i znaczna część artykułów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta