Przerwa w działalności bez deklaracji VAT
Przedsiębiorca niezatrudniający pracowników może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na okres od 30 dni do 24 miesięcy. Taki podmiot nie ma w tym czasie obowiązku składania deklaracji podatkowych. Przepisy wymieniają cztery przypadki, w których zasada ta nie jest stosowana.
Podatnicy VAT mają obowiązek sporządzania i składania deklaracji dla tego podatku za poszczególne okresy rozliczeniowe. Z art. 99 ust. 1–3 ustawy o VAT wynika, że co do zasady podatnicy składają deklaracje rozliczeniowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, przy czym określone grupy podatników mają możliwość składania deklaracji za okresy kwartalne. Takie uprawnienie przysługuje małym podatnikom, którzy rozliczają się tzw. metodą kasową, a także innym małym podatnikom, którzy dobrowolnie decydują się na rozliczanie VAT w okresach kwartalnych, oczywiście jeśli nie zaistnieją przypadki wyłączające możliwość prowadzenia kwartalnych rozliczeń.
I tu pojawia się pytanie, czy podatnik, który zawiesił działalność gospodarczą,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta