Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Regulaminy Facebook’a pod lupą urzędu

24 marca 2017 | Prawo w biznesie

Jest to skutek zmian wprowadzonych w art. 10 ust. 4 ustawy o CIT. Dodatkowo, dodany do niniejszego artykułu ust. 4a wprowadza domniemanie prawne, że każda wymiana udziałów, która nie zostanie przeprowadzona z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych, służyła uniknięciu lub uchyleniu się od opodatkowania.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające, którego przedmiotem są wzorce umów i regulaminy stosowane w ramach popularnego serwisu społecznościowego facebook.com przez spółkę Facebook Ireland Ltd.

UOKiK postanowił zbadać regulaminy Facebooka m.in. w kontekście klauzul regulujących sposób wykorzystania danych osobowych użytkowników oraz procedury ich udostępniania podmiotom trzecim. Zdaniem urzędu postanowienia w tym zakresie są niejednoznaczne i niedookreślone, a to za sprawą wykorzystania np. zapisów odnoszących się do zbierania „różnych informacji na temat użytkownika", „przez uzasadniony czas", a które mogą podlegać przekazaniu „firmom będącym częścią Facebooka". Jako że zapisy te mogą potencjalnie wprowadzać użytkowników w błąd, UOKiK ma przyjrzeć się stosowanym procedurom m.in. pod kątem ewentualnych naruszeń praw konsumentów. —Przemysław Walasek, partner w kancelarii Taylor Wessing w Warszawie i kieruje działem

Wydanie: 10708

Wydanie: 10708

Spis treści
Zamów abonament