Miasto starych samochodów
Przebieg 212 tys. km, wiek 14 lat – takie auta statystycznie jeżdżą po szczecińskich ulicach.
Rok 2016 przyniósł boom na polskim rynku motoryzacyjnym. Nowych samochodów osobowych sprzedano 416 tysięcy (dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców), co oznacza wzrost o ponad 17 proc. w porównaniu z 2015 r. Import aut używanych przekroczył milion. Obie te liczby widać na coraz bardziej zakorkowanych ulicach. Tę drugą – u mechaników, lakierników, w sklepach z częściami. I w raportach firm ubezpieczeniowych, które analizują m.in. wiek, wyposażenie i stan techniczny samochodów.
Szczeciński rekord
Najwięcej nowych aut rejestruje się w Warszawie (wysokie dochody mieszkańców, wielu klientów instytucjonalnych), ale nawet w stolicy średni wiek auta szacowany jest na... 12 lat. A stan licznika na 163 tysiące kilometrów. O rok starsze pojazdy jeżdżą po Poznaniu, Gdańsku, Krakowie, Katowicach, Kielcach. Średni przebieg to 175–180 tys. km. W Bydgoszczy, Toruniu, Olsztynie, Łodzi, Rzeszowie, Białymstoku, Lublinie, we Wrocławiu, w Opolu, Zielonej Górze są jeszcze bardziej wysłużone auta. Mają przejechane nawet 190 tys. km. Sporo, ale statystyka dla Szczecina jest szokująca: 212 tys. km na liczniku i rok produkcji 2002.
Skąd te dane? Z zasobów mfind, internetowej porównywarki m.in. ubezpieczeń OC i AC.
– Przygotowaliśmy je...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta