Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ciasny Poznań

08 maja 2017 | Życie Wielkopolski
Do Poznania wjeżdża ok. 90 tys. samochodów dziennie, dlatego nie sposób uniknąć korków.
źródło: Fotolia
Do Poznania wjeżdża ok. 90 tys. samochodów dziennie, dlatego nie sposób uniknąć korków.

Władze miasta zniechęcają kierowców do wjazdu do centrum. Promują też komunikację zbiorową.

Jacek Łakomy

Służą temu zaplanowane na ten rok prace nad powiększeniem strefy uspokojonego ruchu, plany zwiększenia liczby buspasów, którymi autobusy będą przemieszczać się nie tylko punktualnie, ale i szybciej niż samochody osobowe, a także rozpoczęcie prac nad siecią parkingów Park & Ride na peryferiach miasta i w gminach ościennych. – W Poznaniu na jednego mieszkańca przypada już 0,8–0,9 auta osobowego. Gdyby w tym samym czasie wszyscy wyjechali na ulice miasta, to zabrakłoby ulic – twierdzi Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

Według GUS w 2015 r. na 1000 mieszkańców Poznania przypadało 625 aut (europejska średnia to 564). Rosnąca dynamicznie liczba samochodów przekłada się nie tylko na uliczne korki, wzrost hałasu i zanieczyszczenia powietrza, ale też coraz większe kłopoty z zaparkowaniem auta w centrum miasta.

Strefa ma urosnąć

Wzorem wielu europejskich miast Poznań stawia na strefę uspokojonego ruchu w centrum miasta.

– Tam, gdzie zmiany...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10743

Wydanie: 10743

Spis treści
Zamów abonament