Ciasny Poznań
Władze miasta zniechęcają kierowców do wjazdu do centrum. Promują też komunikację zbiorową.
Jacek Łakomy
Służą temu zaplanowane na ten rok prace nad powiększeniem strefy uspokojonego ruchu, plany zwiększenia liczby buspasów, którymi autobusy będą przemieszczać się nie tylko punktualnie, ale i szybciej niż samochody osobowe, a także rozpoczęcie prac nad siecią parkingów Park & Ride na peryferiach miasta i w gminach ościennych. – W Poznaniu na jednego mieszkańca przypada już 0,8–0,9 auta osobowego. Gdyby w tym samym czasie wszyscy wyjechali na ulice miasta, to zabrakłoby ulic – twierdzi Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.
Według GUS w 2015 r. na 1000 mieszkańców Poznania przypadało 625 aut (europejska średnia to 564). Rosnąca dynamicznie liczba samochodów przekłada się nie tylko na uliczne korki, wzrost hałasu i zanieczyszczenia powietrza, ale też coraz większe kłopoty z zaparkowaniem auta w centrum miasta.
Strefa ma urosnąć
Wzorem wielu europejskich miast Poznań stawia na strefę uspokojonego ruchu w centrum miasta.
– Tam, gdzie zmiany...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta