W transporcie wzrośnie znaczenie gazu CNG i LNG
Pojazdy na błękitne paliwo odgrywają na świecie coraz większą rolę. W Polsce ich znaczenie jest marginalne. Ale ma się to zmienić. Tomasz Furman
Rozwój rynku CNG (sprężony gaz ziemny) i LNG (skroplony gaz ziemny) powinien postępować szybciej niż w przypadku innych rodzajów paliw alternatywnych stosowanych w transporcie – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, do którego dotarła „Rzeczpospolita". Ma się tak dziać głównie z dwóch powodów.
Po pierwsze, technologia CNG i LNG jest sprawdzona i stosowana od wielu lat. Co więcej, wciąż jest udoskonalana, zarówno w zakresie samego napędu (umożliwia pokonywanie coraz większych odległości), jak również rozwoju infrastruktury (rośnie dostępność punktów tankowania). Innym nie mniej ważnym powodem jest możliwość szybkiego poradzenia sobie z problemem obecnej, wysokiej emisyjności gazów cieplarnianych w transporcie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta