Mieszkania także dla klientów instytucjonalnych
Firmy w różnej formie angażują się w segment lokali na wynajem.
adam roguski
Około 50 proc. mieszkań sprzedawanych przez deweloperów kupują klienci, którzy nie posiłkują się kredytami. Część z nich nabywa lokale z myślą o zarabianiu na wynajmie. Są to wciąż klienci indywidualni – rynek inwestorów instytucjonalnych nie jest jeszcze w Polsce rozwinięty, szlaki przeciera BGK ze swoim Funduszem Mieszkań na Wynajem.
Przy rozgrzanym popycie ze strony detalu deweloperzy nie są zresztą szczególnie zainteresowani sprzedażą większych pakietów mieszkań. Przy takich transakcjach nabywcy oczekują bowiem dyskonta. Mimo to nie brakuje spółek, które nawiązują współpracę z dużymi nabywcami lub samodzielnie wchodzą w obszar zarządzania lokalami na wynajem.
Na zewnątrz...
Spółka Echo Investment na koniec marca w projektach w przygotowaniu miała 3,36 tys. lokali – to o aż 71...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta