Compass dla Jeepa
W klasie kompaktowych SUV-ów pojawił się nowy konkurent. Może być atrakcyjny także dla flot.
robert przybylski
Auta z napędem na 4 koła zdobywają serca europejskich klientów. Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA, w 2016 roku odsetek po raz pierwszy rejestrowanych aut z takim napędem sięgnął 14 proc., gdy w 2010 roku było to 8 proc. Razem z napędem na obie osie zwiększa się popularność SUV-ów, które w Europie stanowią już ćwierć rejestracji. Tego typu auta kupują zarówno klienci indywidualni jak i floty.
Marka Jeep w ciągu trzech lat zwiększyła sprzedaż blisko dwukrotnie, do 1,4 mln aut w 2016 roku. W zwiększeniu sprzedaży pomóc ma w tym nowy Compass. Kompaktowy model jest kluczowy dla europejskiego rynku. - W 2020 roku sprzedaż SUV-ów tej klasy wzrośnie w stosunku do ubiegłego o ponad 20 proc. do 7,5 mln pojazdów, zaś w Europie do 2 mln – szacuje szef marki Jeep w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) Dante Zilli.
Kompaktowy model będzie produkowany w czterech fabrykach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta