Firmy lustrowane w sieci
Opinie znajomych tracą na znaczeniu przy szukaniu pracodawcy. Po raz pierwszy na prowadzenie wysunęły się informacje z mediów i internetu.
Anna czyżewska
Jak wynika z danych firmy Antal, potencjalnego pracodawcę Polacy najchętniej lustrują w sieci i mediach. Opinie z pierwszej ręki – od osoby pracującej w firmie – nie są już najbardziej wiarygodnym źródłem. Za kluczowe uważa je już tylko 35 proc. pracowników – o 6 proc. mniej niż dwa lata temu. To i tak dużo w porównaniu do zaufania, które pokładamy w znajomych niezatrudnionych w danej firmie. W ich opinię wierzy jedynie 11 na 100 specjalistów i menadżerów. Zmianę w trendach pracodawcy mogą wykorzystać do opracowania nowej strategii promocji i szukania pracowników innymi kanałami.
Jak cię widzą, tak cię piszą
Aż 42 proc. pracowników uznaje prasę, radio, telewizję i portale branżowe za główne źródło wiedzy o pracodawcach. 41 proc. specjalistów i menadżerów bezgranicznie ufa internautom. Anonimowych użytkowników portali społecznościowych i forów uznają za bardziej przekonujących od doświadczonych pracowników, którzy mieli bezpośredni kontakt z przedsiębiorcą. To zupełnie nowy kierunek w szukaniu rzetelnych danych o firmie. Anonimowi e-doradcy mają decydujący głos. Tylko co dziesiąta osoba czerpie informacje z materiałów dystrybuowanych przez pracodawcę –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta