Tramwaje jadą po rekord
Samorządy planują zakupy 600 nowych tramwajów, będą także budować nowe linie, a część istniejących chcą modernizować.
Adam woźniak
Tak duże przedsięwzięcia będą możliwe dzięki wsparciu unijnych funduszy z perspektywy 2014–2020. Ocenia się, że łączna wartość nakładów na zakupy nowych tramwajów sięgnie 4–5 mld zł. Do tego dojdą inwestycje w rozbudowę i unowocześnianie infrastruktury. Dla samorządów to ostatnia szansa na dokonanie tak znaczącego skoku w rozwoju komunikacji tramwajowej, zwłaszcza że praktycznie wszyscy polscy przewoźnicy eksploatują jeszcze pojazdy wysokopodłogowe z lat 80. i 70. ub. wieku, a nawet starsze.
Stolica liderem
– Pod względem zakupów nowych tramwajów obecny rok może okazać się rekordowy – twierdzi Michał Grobelny z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Największe zamówienie złożyła Warszawa, która chce kupić do 213 pojazdów za blisko 2,3 mld zł. To jeden z największych przetargów tramwajowych w Europie Środkowo-Wschodniej. 30 tramwajów ma trafić do Gdańska (szacunkowa wartość kontraktu to 138,4 mln zł), przetarg na 24 pojazdy rozpisał Olsztyn (160 mln zł), a do 3 lipca oferty na dostawę 40 tramwajów przyjmuje Wrocław (196,2 mln zł). Duże plany ma spółka Tramwaje Śląskie: według branżowego portalu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta