Polskie kosmetyki śmiało idą w świat
Dla rosnącej grupy rodzimych firm ekspansja za granicą stała się motorem rozwoju biznesu. Anita Błaszczak
– Polskie firmy kosmetyczne złapały wiatr w żagle – twierdzi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Rozwój eksportu, który jeszcze przed kilkoma laty był domeną dość wąskiej grupy krajowych producentów, dzisiaj jest celem niemal każdej firmy z branży kosmetycznej.
Widać to choćby po rosnącej z roku na rok liczbie polskich firm wystawiających się na czołowych branżowych targach, w czym od 2013 r. pomaga dofinansowanie z rządowego programu promocji eksportu. W jego obecnej edycji, zaplanowanej do końca 2019 r., kosmetyki są jedną z 12 promowanych branż.
Przydatne wsparcie
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego liczy, że uda się zapewnić krajowym kosmetykom podobne wsparcie sektorowe jak w poprzedniej edycji programu (25...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta