Agencja na pograniczu rządu i handlu
Państwowa spółka celowa ma promować polską gospodarkę za granicą. Skorzysta z dotacji, ale wymknie się rygorom finansów publicznych. paweł rochowicz
Trwają sejmowe prace nad ustawą, która ma zmienić system wsparcia zagranicznej ekspansji polskich przedsiębiorstw. Zadania dzisiejszych 49 wydziałów promocji handlu i inwestycji działających w polskich ambasadach ma przejąć nowa państwowa spółka akcyjna – Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIiH).
Bez rygorów budżetowych
Według uzasadnienia rządowego projektu zastąpienie urzędowych struktur podmiotem komercyjnym ma usprawnić promocję polskiego biznesu. Mają one bowiem kontynuować dotychczasowe zadania, ale też przyjąć nowe. Będzie to np. opracowywanie strategii wejścia przedsiębiorców na nowe rynki zagraniczne, weryfikacja kontrahentów, a także opracowywanie analiz rynkowych. Te zadania mają być odpłatne, stąd pomysł zmiany formy organizacyjnej na spółkę prawa handlowego. Zresztą z brzmienia projektu wynika, że w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta