Gremi Media stawia na treści cyfrowe i budowę sojuszy
gospodarka | Wokół marek „Rzeczpospolita" i „Parkiet" będzie dalej budowana grupa z ofertą dla wymagających odbiorców. adam roguski
W środę na NewConnect zadebiutuje Gremi Media, kontrolowana przez krakowskiego przedsiębiorcę Grzegorza Hajdarowicza grupa działająca w szeroko rozumianym segmencie mediów, wydawca „Rzeczpospolitej" i „Parkietu".
W przeprowadzonej latem prywatnej ofercie spółka została wyceniona na nieco ponad ćwierć miliarda złotych (jedna akcja na 147 zł). Inwestorzy mniejszościowi objęli do tej pory 15,5 proc. akcji. Docelowo ich udział ma wzrosnąć do 40 proc. Intencją głównego akcjonariusza jest, by wnosili do Gremi Media wartość dodaną.
Wśród obecnych udziałowców jest m.in. właściciel RUCH-u, wieloletniego partnera biznesowego Gremi Media, czy amerykański fundusz North Base Media, założony przez inwestorów związanych z „The Washington Post".
– Droga przemian, którą firma podjęła w 2011 r., nie była pozbawiona zakrętów, dziś wchodzimy na NewConnect jako dojrzała i silna biznesowo organizacja, o ugruntowanej pozycji na rynku mediów opiniotwórczych – komentuje Dariusz Bąk, prezes Gremi Media.
Strategia rozwoju
Grupa Gremi Media działa w kilku obszarach. Dziennik „Rzeczpospolita" skupia się na obszarze biznesu, finansów i prawa. Natomiast „Parkiet" – na szeroko rozumianym inwestowaniu i oszczędzaniu. Poza flagowymi tytułami grupa ma w wydawniczym portfolio portale rp.pl i parkiet.com,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta