Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Radosna twórczość firm w nazwach stanowisk pracy

08 listopada 2017 | Ekonomia

Bartłomiej Piwnicki dyrektor zarządzający firmy doradczej UBP Consulting z wieloletnim doświadczeniem w rekrutacji specjalistów i menedżerów

Kiedy sięgam pamięcią do początku lat 90., to przypomina mi się radosna twórczość naszych rodaków dotycząca różnorodnych nazw. Chcieliśmy w tamtym czasie wyjść ze strefy sowieckiej i przejść na jasną stronę anglojęzycznej mocy. Stąd np. takie kwiatki, jak nazwanie sklepu spożywczego „Marketing spożywczy" (autentyk z Mazur). Dostęp do wiedzy nie był jednakże wtedy tak łatwy jak dzisiaj, stąd mój permanentny podziw dla niezwykłej kreatywności firm w tworzeniu coraz to nowych nazw stanowisk pracy, które w sporej części są zapożyczeniem z angielskiego. Ale czy zawsze tak...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10898

Wydanie: 10898

Spis treści
Zamów abonament