Azja i Bliski Wschód liderami wzrostu
Świat | Tegoroczne przyspieszenie wzrostu globalnego rynku urody będzie głównie zasługą wyraźniejszego ożywienia w regionie Azji i Pacyfiku, który odpowiada już za prawie jedną trzecią światowej sprzedaży kosmetyków. Anita Błaszczak
Ponad 411 mld euro ma w tym roku osiągnąć wartość detalicznej sprzedaży kosmetyków i produktów higieny osobistej na świecie – przewiduje firma badawcza Euromonitor International. To oznacza 2,6-proc. wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy globalna sprzedaż rosła znacznie wolniej (o 1,7 proc.).
Tegoroczne przyspieszenie będzie głównie zasługą wyraźniejszego ożywienia na największym w świecie rynku kosmetyków – Azji i Pacyfiku, na czele z Chinami, gdzie szybko rośnie zamożna i aspirująca do poprawy jakości życia klasa średnia. Kraje Azji i Pacyfiku zapewniają niemal jedną trzecią globalnej sprzedaży w branży. Wartość kosmetycznych zakupów azjatyckich konsumentów ma w tym roku wzrosnąć o 3,7 proc., przekraczając 132 mld euro.
– Wraz z nasycaniem się rynku europejskiego w kolejnych latach to właśnie takie rynki jak Chiny będą najistotniejszymi trampolinami wzrostu dla polskich producentów działających globalnie – podkreśla firma Deloitte w „Raporcie o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017" wydanym przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.
Rynki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta