Sklepy walczą markami własnymi z producentami
handel | Polacy stali się fanami takich produktów, jednak rynek może na tym tracić. piotr mazurkiewicz
W ostatnich latach dokonała się prawdziwa rewolucja, jeśli chodzi o podejście konsumentów do produktów pod markami własnymi detalistów. Z badania firmy Market Side wynika, że 77 proc. konsumentów kupuje takie towary, a świadomie z nich rezygnuje tylko 11 proc. badanych.
Duże zmiany
W 2009 r. 41 proc. badanych zgodziło się, że opłaca się je kupować, dzisiaj twierdzi tak już 72 proc. 53 proc. uważa też, że marki własne są tak samo dobre jak ich odpowiedniki – w poprzednich edycjach badania zdecydowanie sprzeciwiało się takiemu twierdzeniu więcej osób, niż się z nim zgadzało.
Jednak rynkowy boom ma też swoje ciemne strony. – W branży handlowej trwa interesująca batalia między firmami handlowymi a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta