Magazyny ostatniej mili
Logistyka | Rozrastające się miasta i e-commerce przyczyniają się do wzrostu popularności miejskich magazynów. Robert Przybylski
W dystrybucji niezmiennie na pierwszym miejscu liczy się czas i jakość dostaw – podkreśla prezes Rohlig Suus Logistics Tadeusz Chmielewski. Lokalizacja magazynu w granicach miasta pozwala na zwiększenie efektywności i maksymalne skrócenie czasu dostawy do klienta. – Dynamiczny rozwój e-commerce i rosnąca sprzedaż detaliczna (wzrost o 3,5 proc. w I kw. 2018 r.) sprawiają, że miejskie magazyny nabierają coraz większego znaczenia. Według majowego raportu JLL całkowity udział sektorów logistycznego i handlowego w popycie netto na powierzchnie magazynowe wyniósł imponujące 75 proc., z czego największą część stanowiły nowe umowy i ekspansje – podkreśla dyrektor Segro na Europę Centralną Magdalena Szulc.
Wygodniej, ale drożej
Szulc dodaje, że magazyny zlokalizowane w granicach miasta najczęściej oferują powierzchnie typu small business units (SBU), dedykowane firmom działającym w modelu „last mile delivery", czyli w końcowym etapie dostaw, przede wszystkim w obrębie miasta.
– Bardzo często format SBU oferuje także możliwość koegzystencji części magazynowej z reprezentacyjnymi biurami, co dla naszych klientów jest niewątpliwie wygodnym rozwiązaniem – uważa Szulc. Stąd też z miejskich magazynów najczęściej korzystają firmy logistyczne i dystrybucyjne związane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta