Hub transportowy Europy
Drobnica | Import koleją z Chin, rozwój e-handlu oraz budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego sprawiają, że coraz większego znaczenia nabierają sieci drobnicowe w Europie Środkowo-Wschodniej. Robert Przybylski
Najwięksi gracze w tym regionie to międzynarodowe koncerny o ugruntowanej pozycji. Do gry o rynek włączył się największy polski operator logistyczny Rohlig Suus, który buduje regionalną sieć dystrybucji. – Polska, Czechy, Słowacja i Węgry stanowią ważny makroregion, który może stać się logistycznym i transportowym węzłem do dystrybucji dostaw z Chin na terytorium całej Europy – uważa prezes Rohlig Suus Logistics Tadeusz Chmielewski.
Regionalna oferta
Od początku kwietnia działają oddziały Rohlig Suus w Czechach (w Pradze, Libercu i Ostrawie) oraz na Węgrzech. Zarówno w czeskim, jak i węgierskim oddziale firma oferuje produkty z zakresu frachtu morskiego i lotniczego, przewozy drogowe, docelowo również usługi logistyki kontraktowej. W chwili uruchamiania nowych oddziałów zagranicznych grupa zatrudnia w nich kilkunastu pracowników.
Wskazuje, że te trzy kraje, z dodatkowym udziałem Słowenii i portu w Koprze, realizują zdecydowaną większość wymiany handlowej i inwestycji w ramach współpracy państw Europy Środkowo-Wschodniej i Chin. – Kluczowy dla dalszego rozwoju makroregionu będzie również budowany przez Chiny korytarz transportowy z Pireusu przez Bałkany do Unii Europejskiej – podkreśla Chmielewski.
Uważa, że Polska stoi przed ogromną szansą. – Nasze położenie na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku, dobra sytuacja gospodarcza w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta