Europa poluje na okazje w sieci
internet | e-handel w ostatnich latach mocno rośnie na całym kontynencie. Największym wyzwaniem dla sektora jest teraz rozwój wymiany internetowej pomiędzy poszczególnymi krajami. piotr mazurkiewicz
W 2017 r. wartość rynku e-handlowego w Europie wzrosła 11 proc., do 534 mld euro. Bieżący rok zapowiada się na jeszcze lepszy na co wskazują prognozy organizacji Ecommerce Europe. Jej zdaniem spodziewać się można 13-proc. wzrostu wartości wydatków konsumenckich w tym segmencie, które wyniosą już 602 mld euro.
Na Wschodzie boom
Jak podaje należąca do organizacji rodzima Izba Gospodarki Elektronicznej, kraje Europy Środkowej i Wschodniej osiągnęły najwyższy wzrost sprzedaży e-commerce na Starym Kontynencie. W Rumunii sprzedaż wzrosła o 38 proc., na Słowacji i w Estonii zwiększyła się o 35 proc. Z kolei Ukraina odnotowała wzrost o 31 proc., a Polska i Bułgaria o 25 proc. Z raportu wynika, że Europa Zachodnia odpowiada obecnie za 68 proc. wydatków konsumenckich w kanale online.
– Spodziewamy się dalszego wzrostu, zarówno jeśli chodzi o wydatki w kraju, jak i o rozwój crossboarder e-commerce (handlu transgranicznego w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta