Kierowca na wagę złota
Kształcenie zawodowe | Nie ma komu usiąść za kierownicą, przez co cierpi gospodarka. Robert Przybylski
Branża transportu drogowego boryka się z brakiem kierowców, choć w ostatnich latach ich wynagrodzenia wzrosły o jedną czwartą. Tylko w Polsce niedobór szacowany jest na 50 tys.
Przewoźnicy chętnie kupiliby więcej ciężarówek, ale nie mają dla nich obsady, zaś spedytorzy narzekają na brak samochodów.
– Od kilkunastu miesięcy zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym odnotowujemy duży wzrost obrotów. Początek roku przyniósł wzrost zgodny z naszymi prognozami, natomiast od kwietnia obserwujemy dalszy wzrost o ponad 20 proc. przy jednoczesnym dużym deficycie zasobów – przyznaje Arkadiusz Andruch, dyrektor frachtu drogowego FTL Rohlig Suus Logistics. – Tak duży popyt na usługi przy jednoczesnym deficycie kierowców i środków transportu w całej Europie jest dla wielu operatorów zupełnie nową sytuacją. Duża masa ładunkowa do zagospodarowania automatycznie przekłada się na koszty realizacji zleceń.
Weekend to biała plama
Spedytorzy spółki Omida wskazują, że najgorzej jest z załadunkami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta