Zmiany w ruchu na drogach mają służyć bezpieczeństwu ich użytkowników
Wszelkie ograniczenia dostępności dróg publicznych mogą być dokonywane na zasadzie wyjątku, i tylko w uzasadnionych przypadkach.
Spółka dla Zagospodarowania Wspólnoty Gruntowej „Michałówka" w Hrubieszowie zaskarżyła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie akt administracyjny, jakim było zatwierdzenie przez starostę hrubieszowskiego projektu stałych zmian organizacji ruchu na ulicy Michałówka w Hrubieszowie. Wytknęła, że projekt przyjęto bez uzgodnienia z komendantem powiatowym policji; nie określono parametrów geometrii drogi, a umieszczenie znaku B-19 – zakazu wjazdu pojazdów o nacisku osi większym niż 3,5 tony – ogranicza wywóz owoców z sadów.
Starosta wyjaśnił, że zdecydowały o tym badania nośności drogi, a zmiany w organizacji ruchu miały na celu zapobieżenie jej degradacji.
Mimo to, sąd stwierdził nieważność zaskarżonego aktu. W 2017 r. WSA w Lublinie orzekł bowiem o nieważności uchwały Rady Powiatu Hrubieszowskiego z 2003 r. w punkcie zaliczającym ul. Michałówka do kategorii dróg powiatowych. Ulica przebiega bowiem częściowo po prywatnej nieruchomości, a droga, która nie jest w całości własnością...
Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta