Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dopuszczalny wybór doręczenia drogą elektroniczną

23 października 2018 | Dobra Administracja | Anna Puszkarska

Organ związany jest wnioskiem strony o doręczanie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Taka forma zastępuje tradycyjne doręczenie.

Strona postępowania administracyjnego zwróciła się do organu o doręczanie jej pism drogą elektroniczną. Omyłkowo decyzję wysłano pocztą. Strony nie było w domu, w związku z czym decyzję przechowywano przez 14 dni na poczcie, ale strona jej nie odebrała. Czy z upływem tych 14 dni można przyjąć, że decyzja została doręczona?

Nie.

Warunki doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej określono w art. 391 kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.). Doręczenie tą drogą powinno nastąpić m.in. w przypadku, gdy strona wystąpi o takie doręczenie i wskaże organowi adres elektroniczny. Obowiązki organu w razie doręczenia pisma w formie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11187

Wydanie: 11187

Spis treści
Zamów abonament