Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy pracodawca może odmówić wypłaty odszkodowania?

23 października 2018 | Dobra Administracja | Małgorzata Jankowska

- Pracownik służby cywilnej rozwiązał stosunek pracy w trybie 
art. 55 § 11 kodeksu pracy, uzasadniając to ciężkim naruszeniem obowiązków przez pracodawcę i domagając się odszkodowania. Pracodawca uważa jednak, że pracownik nie ma racji. Czy pracodawca, który kwestionuje podaną przez pracownika przyczynę rozwiązania umowy o pracę może odmówić mu wypłaty odszkodowania?

W sytuacji, gdy pracownik rozwiązuje umowę o pracę w trybie natychmiastowym z powodu ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków przez pracodawcę ten ostatni powinien wypłacić mu odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia. W przypadku rozwiązania umowy o pracę zawartej na czas określony odszkodowanie przysługuje w wysokości wynagrodzenia za czas, do którego umowa miała trwać, nie więcej jednak niż za okres wypowiedzenia. Tak stanowi art....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11187

Wydanie: 11187

Spis treści
Zamów abonament