Skarbówka popiera finansowe zachęty dla nabywców
Spółka, która wypłaca kontrahentowi jednorazowe wynagrodzenie za gotowość do współpracy – tzw. upfront fee lub quick saving, zaliczy je do pośrednich kosztów uzyskania przychodów.
Przedsiębiorcy stosują różne sposoby, by zyskać kontrahentów. Jednym z nich są jednorazowe wypłaty, dzięki którym potencjalny nabywca nie szuka już innych dostawców. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wyjaśnił w interpretacji z 22 listopada 2018 r. (0111-KDIB1-2.4010.448. 2018.2.DP), jak rozliczyć upfront fee lub quick saving.
Sprawa dotyczyła spółki, która produkuje detale z tworzywa sztucznego m.in. dla branży motoryzacyjnej. Zawiera umowy o współpracę z firmami z Unii Europejskiej, nieposiadającymi stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Polski, które mogą zostać jej kluczowymi partnerami biznesowymi. Umowy te nie zawsze mają formę pisemną. Niektóre potwierdzane są ustnie, wyłącznie codziennymi zamówieniami z krótkim 2-4 dniowym terminem realizacji. Z innymi firmami spółka zawiera duże umowy ramowe, określające ogólne zasady dostaw towarów, bez wskazywania jakiego projektu czy detalu one dotyczą.
Warunek rozpoczęcia współpracy
Z uwagi na znaczną konkurencję w branży motoryzacyjnej spółka wypłaca wybranym kontrahentom jednorazową kwotę (tzw. upfront fee lub quick saving), czyli bezzwrotną zachętę do nabywania określonych produktów. Opłata zostaje ustalona przez kontrahenta przed złożeniem przez niego pierwszego zamówienia. Jej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta