Każdy odpad to cenny surowiec
NOWA WIZJA | Coca-Cola zmniejsza zużycie wody i emisję CO2, angażuje się też w zbiórkę i recykling zużytych opakowań anna Migdalska
Do 2030 r. wszystkie opakowania po napojach wypuszczonych na rynek przez firmy systemu Coca-Cola mają zostać zebrane i trafić do recyklingu. Z niego ma też pochodzić połowa składu w materiale nowych butelek. Działania te to oś ogłoszonej w styczniu 2018 r. w Davos ambicji „World Without Waste" („Świat Bez Odpadów").
Realizacja projektu rozpoczęła się w 2018 r. Ale o ekologię Coca-Cola troszczy się już od dawna.
– Jesteśmy nie tylko liderem na rynku napojów bezalkoholowych w Polsce, ale także wśród firm odpowiedzialnych społecznie. Zrównoważony rozwój wpisany jest w nasze firmowe DNA, a realizacja jego założeń zaczyna się od podjęcia konkretnych, publicznie ogłaszanych i mierzalnych zobowiązań – tłumaczy Jaak Mikkel, szef Coca-Cola HBC Polska.
– We wrześniu tego roku ogłosiliśmy nasze „Cele zrównoważonego rozwoju 2025", które są kontynuacją naszej wieloletniej strategii ograniczania wpływu na środowisko naturalne, rozwoju portfolio przez np. obniżanie kaloryczności naszych produktów czy wpływu na społeczności, w których działamy. W obszarze środowiska, z roku na rok redukujemy emisję CO2, obniżamy zużycie wody w przeliczeniu na litr produktu i zachęcamy naszych partnerów handlowych do podobnego ekologicznego postępowania – dodaje Jaak Mikkel....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta