Usługi pośrednictwa handlowego podlegają limitowaniu
Nabywane od pomiotów powiązanych usługi polegające na pośredniczeniu w zawieraniu umów, informowaniu o otrzymanych zamówieniach, nawiązywaniu kontaktów handlowych są podobne do świadczeń reklamowych, badania rynku oraz doradczych. W rezultacie nabywająca je spółka powinna zastosować odpowiednie regulacje dotyczące ograniczenia kosztów.
Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 23 stycznia 2019 r. (0114-KDIP2-2.4010.572.2018.2.SJ).
Wniosek o interpretację złożyła spółka, która jest dystrybutorem produktów weterynaryjnych oraz środków ochrony roślin. Nabywa ona towary od podmiotów powiązanych i prowadzi działalności dystrybucyjną na terenie kraju. Spółka współpracuje także z agentami (również podmiotami powiązanymi) na terenie Czech, Słowacji, Litwy, Łotwy i Estonii (dalej: przedstawiciele), którzy świadczą na jej rzecz typowe usługi pośrednictwa handlowego: pośredniczą w zawieraniu umów, informują o otrzymanych zamówieniach, nawiązują kontakty handlowe (w tym również poprzez działania promocyjne oraz organizowanie spotkań z klientami) i są odpowiedzialni za weryfikację wypłacalności potencjalnego klienta. Ponadto agenci powinni informować o rozwoju rynku i spostrzeżeniach dotyczących konkurencji. Sprzedaż towarów przez spółkę odbywa się bezpośrednio do klientów. Wynagrodzenie przedstawicieli ustalane jest metodą koszt plus (koszty związane z realizacją umowy powiększone o odpowiednią marżę). Koszty usług przedstawicieli brane są pod uwagę przy ocenie zakładanej rentowności wnioskodawcy, dokonywanej po zakończeniu roku podatkowego.
Spółka uznała, że usługi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta