Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak się skutecznie wypromować w oczach przełożonego

18 marca 2019 | Ekonomia
źródło: Rzeczpospolita

Ani nachalne lansowanie się, ani potulne czekanie w kącie, aż ktoś zauważy nasz wysiłek, nie jest dobrą strategią. Skuteczne budowanie swojego wizerunku w firmie wymaga zarówno dyskretnej promocji, jak i sporej pracy nad sobą. Anna Cieślak-Wróblewska

 

Każdy z nas chce być doceniany i mieć poczucie, że jego praca ma sens. I nie chodzi tu od razu o nagrody, premie finansowe czy awanse, lecz o to, czy nasz codzienny wysiłek stanowi wartość dla firmy, a nasze zaangażowanie zyskuje uznanie.

Uniknąć frustracji

Okazuje się, że ta naturalna potrzeba bycia zauważonym, nie zawsze jest spełniana. – Nasz „Indeks docenienia", który powstał na podstawie badania w 2018 r., pokazuje, że tylko 53 proc. pracowników czuje, że ich praca jest doceniana – mówi Kaja Gryciak, menedżer w Employer Branding Institute. Jak dodaje, w dobie propagowania kultury feedbacku, czyli informacji zwrotnej, tak niski wynik może być dla niektórych zaskoczeniem. To nie wszystko, bo brak poczucia, że nasza ciężka praca znajduje uznanie, może prowadzić do frustracji, złości, zniechęcenia i spadku zaangażowania.

Pytanie więc, jak można się w pracy skutecznie promować. Jedni obierają strategię „lansu" – głośno mówiąc o swoich sukcesach, podkreślając na każdym kroku swoje dokonania i rolę w firmie. Inni siedzą cichutko i cierpliwie czekają, aż przełożony zwróci na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11308

Wydanie: 11308

Spis treści
Zamów abonament