Jak się skutecznie wypromować w oczach przełożonego
Ani nachalne lansowanie się, ani potulne czekanie w kącie, aż ktoś zauważy nasz wysiłek, nie jest dobrą strategią. Skuteczne budowanie swojego wizerunku w firmie wymaga zarówno dyskretnej promocji, jak i sporej pracy nad sobą. Anna Cieślak-Wróblewska
Każdy z nas chce być doceniany i mieć poczucie, że jego praca ma sens. I nie chodzi tu od razu o nagrody, premie finansowe czy awanse, lecz o to, czy nasz codzienny wysiłek stanowi wartość dla firmy, a nasze zaangażowanie zyskuje uznanie.
Uniknąć frustracji
Okazuje się, że ta naturalna potrzeba bycia zauważonym, nie zawsze jest spełniana. – Nasz „Indeks docenienia", który powstał na podstawie badania w 2018 r., pokazuje, że tylko 53 proc. pracowników czuje, że ich praca jest doceniana – mówi Kaja Gryciak, menedżer w Employer Branding Institute. Jak dodaje, w dobie propagowania kultury feedbacku, czyli informacji zwrotnej, tak niski wynik może być dla niektórych zaskoczeniem. To nie wszystko, bo brak poczucia, że nasza ciężka praca znajduje uznanie, może prowadzić do frustracji, złości, zniechęcenia i spadku zaangażowania.
Pytanie więc, jak można się w pracy skutecznie promować. Jedni obierają strategię „lansu" – głośno mówiąc o swoich sukcesach, podkreślając na każdym kroku swoje dokonania i rolę w firmie. Inni siedzą cichutko i cierpliwie czekają, aż przełożony zwróci na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta