Logistyka bez papieru
Nowe technologie | Transport i logistyka w najbliższych latach dzięki technologiom IT pozbędzie się papieru.
Od 2017 roku Renault inwestuje w programy, w tym ze sztuczną inteligencją, pozwalające na zautomatyzowanie prognoz i dopasowanie ich do możliwości wytwórczych. Jest to wyzwanie, bo z kilkudziesięciu fabryk na całym świecie wyjeżdża wiele modeli, a dostawcy pochodzą z licznych krajów. Zamawiać trzeba z odpowiednim wyprzedzeniem wszystkie komponenty i materiały: od stali, szyb czy aluminiowych kół po elektroniczne systemy wspomagania kierowcy. Nie na każde wyposażenie i na każdy rynek prognozy są precyzyjne.
Dlatego znaczenia nabiera informacja o stanie zaawansowania przewozu ładunku. Tę można pozyskać tylko od firm logistycznych, których przedstawiciele przyznają, że wzmaga się nacisk zamawiających na dostarczenie informacji o rzeczywistym czasie dostawy nawet pojedynczej przesyłki.
Algorytmy i kody
Raben wprowadził na początku roku w 11 krajach system monitorowania przesyłek oparty na parametrze ETA (estimated time of arrival). Wykorzystuje on informacje o bieżącym położeniu kierowcy na podstawie lokalizacji GPS. – Każde mobilne urządzenie kierowcy komunikuje się za pomocą usług GSM z aplikacjami Grupy Raben w pięciominutowym interwale czasowym. Zdobyta informacja o lokalizacji kierowcy przetwarzana jest przez specjalistyczne algorytmy obliczające czas dostawy przesyłek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta