Wyścig na nowości ostro przyspiesza
Wzrost sprzedaży kosmetyków w coraz większym stopniu napędzają nowinki. W niektórych kategoriach odpowiadają za jedną piątą przychodów. Anita Błaszczak
–Tym, co się liczy w naszym biznesie, są innowacje – podkreśla w komentarzu do wyników za 2018 r Jean-Paul Agon, prezes francuskiego koncernu L'Oréal, który z przychodami rzędu 29,4 miliardów dolarów rocznie jest liderem globalnego rynku urody. Opinię Agona powtarzają dzisiaj przedstawiciele wszystkich liczących się firm i organizacji branży kosmetycznej.
Jej europejskie stowarzyszenie Cosmetics Europe przypomina, że duże firmy, które mają w ofercie ok. 10 tys. różnych produktów, co roku około 25–30 proc. z nich ulepszają albo wymieniają na nowe. Co dziesiąty zawiera zupełnie nowe na rynku składniki (surowce i dodatki). Ostatnio są to z reguły nowe wyciągi z roślin, ale rynkowym przebojem stały się także preparaty wykorzystujące śluz ślimaka czy jad żmii albo kamienie szlachetne. Takich nowych składników pojawia się co roku ponad setka, z czego 80 wprowadzają najwięksi gracze, zaś ponad 20 to innowacje małych i średnich firm (do takich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta