Krajowi producenci nie ustępują pola globalnym gigantom
Chociaż polskie firmy kosmetyczne nie mogą konkurować wielkością inwestycji badawczo-rozwojowych z międzynarodowymi koncernami, to niekiedy szybciej wprowadzają nowatorskie rozwiązania. ANita Błaszczak
W ostatnich czterech latach polskie firmy kosmetyczne zgłosiły w Urzędzie Patentowym RP 30 wynalazków i uzyskały 17 patentów – wynika z udostępnionych „Rzeczpospolitej" statystyk UPRP. To skromnie jak na branżę, która – także w Polsce – szczyci się swoją innowacyjnością i na co dzień rywalizuje na rynkowe nowości.
W tej konkurencji krajowe firmy mierzą się z międzynarodowymi tuzami, na czele z liderem globalnego rynku urody, koncernem L'Oreal, który w ostatnich dwóch latach zgłosił ponad tysiąc patentów, a w minionym roku zainwestował w B+R prawie miliard euro. To kilkakrotnie więcej, niż wynoszą łączne przychody ze sprzedaży największych polskich firm.
Pionierzy nad Wisłą
Jednak krajowi producenci nie ustępują pola w innowacyjnym wyścigu, a spora część z nich – w tym wszystkie czołowe polskie marki – ma własne laboratoria badawczo- rozwojowe i swoje patenty. Jak ocenia Lidia Lewandowska, szefowa serwisu Wirtualne Kosmetyki, krajowi producenci bardzo szybko podchwytują nowe trendy i kosmetologiczne nowinki ze świata. Widać to również w recepturach – w tym nawet w opisach na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta