Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tradycyjne sklepy pod presją sieci

25 czerwca 2019 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Już 63 proc. internautów wydaje online co najmniej tyle, co w stacjonarnych sklepach. Zmiany na korzyść e-handlu będą następowały coraz szybciej.

 

Polski handel coraz mocniej przechodzi do internetu w ślad za szybko zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Z raportu Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej, do którego dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że już 57 proc. internautów robi online także zakupy. W ciągu roku to wzrost o 5 pkt proc., ale większe znaczenie dla rynku ma fakt, że osoby już kupujące w ten sposób wydają coraz więcej.

– Ostatni zakup jedynie w 35 proc. przypadków został dokonany w sklepie stacjonarnym, a 2/3 konsumentów ocenia swoje e-koszyki zakupowe jako takie same lub większe niż przy zakupach stacjonarnych – czytamy w raporcie.

Firmy idą w online

– Widać wyraźnie dążenie konsumentów do optymalizacji procesu zakupowego, a warto pamiętać, że dla Polaków taki optymalny, udany zakup to zakup produktu w dobrej cenie i dobrej jakości oraz dokonany w sprawny i wygodny sposób – mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute.

– W stosunku do 2018 r. znacząco wzrósł odsetek osób kupujących te same marki bądź produkty wielokanałowo. Obecnie przyznaje się do takiego zachowania 54 proc. internautów – dodaje.

Takie podejście konsumentów przekłada się na bieżącą działalność firm. Widać to zwłaszcza po branży...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej" na miesiąc z rabatem 50%!

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11389

Wydanie: 11389

Spis treści

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Zamów abonament