Tradycyjne sklepy pod presją sieci
Już 63 proc. internautów wydaje online co najmniej tyle, co w stacjonarnych sklepach. Zmiany na korzyść e-handlu będą następowały coraz szybciej.
Polski handel coraz mocniej przechodzi do internetu w ślad za szybko zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Z raportu Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej, do którego dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że już 57 proc. internautów robi online także zakupy. W ciągu roku to wzrost o 5 pkt proc., ale większe znaczenie dla rynku ma fakt, że osoby już kupujące w ten sposób wydają coraz więcej.
– Ostatni zakup jedynie w 35 proc. przypadków został dokonany w sklepie stacjonarnym, a 2/3 konsumentów ocenia swoje e-koszyki zakupowe jako takie same lub większe niż przy zakupach stacjonarnych – czytamy w raporcie.
Firmy idą w online
– Widać wyraźnie dążenie konsumentów do optymalizacji procesu zakupowego, a warto pamiętać, że dla Polaków taki optymalny, udany zakup to zakup produktu w dobrej cenie i dobrej jakości oraz dokonany w sprawny i wygodny sposób – mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute.
– W stosunku do 2018 r. znacząco wzrósł odsetek osób kupujących te same marki bądź produkty wielokanałowo. Obecnie przyznaje się do takiego zachowania 54 proc. internautów – dodaje.
Takie podejście konsumentów przekłada się na bieżącą działalność firm. Widać to zwłaszcza po branży...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta