Promujesz się za granicą, uważaj na spór z fiskusem
Firma biorąca udział w targach w innym kraju nie powinna pobierać podatku od wypłaty dla organizatora. Problem może powstać wówczas, gdy faktura obejmuje też inne usługi, np. reklamowe.
Coraz więcej przedsiębiorców promuje swoje towary i usługi w innych krajach. Coraz częściej też pojawiają się wątpliwości, czy w takiej sytuacji występują w roli płatników i powinni pobierać od organizatora targów 20 proc. podatku u źródła. Mimo iż art. 21 ust. 1 ustawy o CIT nie mówi nic na temat usług wynajmu powierzchni targowych, to nie jest trudno o spór z fiskusem, zwłaszcza gdy zakres usług świadczonych przez organizatora jest szeroki. Stanowisko organów podatkowych jest niejednolite. W wydanych przez skarbówkę interpretacjach pojawia się pogląd, że spółka uczestnicząca w targach nabywa usługi reklamowe, od których powinna odprowadzić podatek do polskiego urzędu.
Promocyjny charakter czynności
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 1 września 2017 r. (0111- KDIB1-2.4010.143.2017. 1.BG) stwierdził, że firma uczestnicząca w targach handlowych w Niemczech musi co do zasady odprowadzić podatek w Polsce. Taką odpowiedź otrzymała spółka projektująca i wdrażająca systemy informatyczne dla szpitali, która chce wejść na zagraniczne rynki i dlatego bierze udział w targach branżowych za granicą. W 2017 r. nabyła usługi od organizatora targów handlowych w Niemczech, obejmujące m.in. udostępnienie przestrzeni wystawienniczej w hali targowej, zabudowę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta