Biznesowi przybywa nowych wyzwań, których nie można unikać
Z jednej strony boom technologiczny, a z drugiej rosnąca presja na poprawianie wskaźników oraz działalność zrównoważoną i odpowiedzialną. Trzeba sporo uwagi i przygotowań, aby w tak dynamicznych realiach dać sobie radę
Tempo zmian – zachodzących także w środowisku biznesowym – jest tak duże, że nawet wielkie organizacje mają problem ze zdiagnozowaniem nowych potrzeb i wyzwań, zarówno w samej organizacji, jak i jej otoczeniu. Dlatego tak duże zainteresowanie wzbudziło kolejne Spotkanie Liderów Rynku z cyklu „Kierunki", zorganizowane przez DNB Bank Polska. Podczas ostatniego rozmawiano pod hasłem „Green & Tech" o trudnościach związanych z pogodzeniem z jednej strony rozwoju technologii, a z drugiej kwestii ochrony środowiska, zmian klimatycznych i nowych oczekiwań konsumentów.
Zmiany dla wszystkich
– Obserwujemy w coraz większym stopniu przenikanie się trendów rynkowych i także samych sektorów gospodarki, coraz trudniej jest jednoznacznie stwierdzić, w jakim sektorze działa firma, ponieważ są to podziały bardzo płynne – mówił na wstępie Artur Tomaszewski, prezes DNB Polska.
Przykładem takich zmian jest choćby projekt, jaki sieć Żabka realizuje wspólnie z Microsoftem. To tzw. sklep przyszłości, oparty na sztucznej inteligencji. Na początek w 100 sklepach mają się pojawić tzw. inteligentne półki, system ma informować klientów o cenach, podpowiadać zakupy i oferować im specjalne promocje. Do tego płatności opierają się na aplikacji mobilnej. – Widzimy tu połączenie handlu z technologią, co jest dzisiaj znaczącym rynkowym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta