KO mobilizuje elektorat, PiS przyciąga kampanią
Aż 65 proc. wyborców PSL i Kukiz'15 nie czuje się zachęconych do głosowania w październikowych wyborach – wynika z badania IBRiS dla „Rzeczpospolitej".
Kampania wyborcza ma dwa podstawowe cele: zbudowanie jak największej determinacji obywateli do udziału w głosowaniu i zmobilizowanie własnych wyborców do oddania głosu na daną partię. Trzeba więc ludzi wyciągnąć z domów, ale tylko tych „właściwych", takich, którzy z wiarą w konieczność ratowania/reformowania/zmieniania Polski oddadzą głos, by nie pozwolić wygrać konkurencji. Która partia w obecnej kampanii wyborczej najlepiej wywiązuje się z tego zadania? Pokazuje to najnowszy sondaż IBRiS wykonany na zlecenie „Rzeczpospolitej".
Czytaj także: We wtorek debata w TVP
W rankingach popularności z wielką przewagą prowadzi PiS. Ale deklaracja złożona ankieterowi to nie to samo, co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta