Elektronizacja zamówień – problemy w praktyce
Elektronizacja zamówień publicznych jest faktem, jednak po kilkunastu miesiącach stosowania przepisów wciąż jest wiele wątpliwości i wiele pytań pozostaje bez odpowiedzi.
Wykonawcy składając oferty elektroniczne mają liczne obawy i trudno im się dziwić, skoro dotychczas wpajano im, że podpis odręczny jako jedynie słuszny należy stosować zawsze pod groźbą odrzucenia oferty. Długo trzeba było przekonywać podmioty prywatne, że oferty nie muszą być drukowane, podpisywane odręcznie, skanowane a dopiero potem podpisywane elektronicznie i na końcu wysyłane. Po stronie zamawiających nie jest lepiej. Są oni obarczeni odpowiedzialnością za poprawne prowadzenie procedury elektronicznej, dla której długi czas nie ma dobrych praktyk.
Forma składania oferty ....
Ważnym zagadnieniem zarówno dla wykonawcy jak i zamawiającego jest np. to, w jakiej formie powinny być składane poszczególne dokumenty w postępowaniu. Zarówno w obecnym jak i nowym Prawie zamówień publicznych (Pzp), które zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2021 r., w postępowaniach o wartości powyżej progów unijnych wymagane jest, aby oferty, Jednolity Europejski Dokument Zamówienia oraz wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, składane były pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej i podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta