Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

E-klient także ma swoje prawa

13 grudnia 2019 | Idą święta
źródło: Shutterstock

Szeroki wybór, wygoda, ceny często niższe niż w tradycyjnych sklepach 
– zakupy przez internet robi coraz więcej osób. 
Warto znać swoje prawa, by w razie nieprzewidzianych sytuacji 
wiedzieć, jak dochodzić roszczeń.

 

Kupując przez internet, należy być czujnym i uważnie sprawdzać e-sklepy oraz oferty, szczególnie w okresie przedświątecznym. Na stronie internetowej danego sklepu powinny się znajdować dane przedsiębiorcy, takie jak: nazwa, siedziba, numer w rejestrze, kontakt. Warto też znaleźć informację, od kiedy sklep istnieje. Najlepiej wybierać e-sklepy, które mają siedzibę na terenie Unii Europejskiej, bo w razie nieprzewidzianych sytuacji łatwiej dochodzić roszczeń. – Kupując w UE, istnieje możliwość bezpłatnego i polubownego dochodzenia roszczeń poprzez Europejskie Centrum Konsumenckie, które pomaga w sprawach transgranicznych, wyłącznie jeżeli przedsiębiorca ma siedzibę w innym kraju UE. Prowadzenie sprawy w ECK trwa około trzech miesięcy. Nad rozwiązaniem sporu klienta z zagraniczną firmą pracują dwa Europejskie Centra Konsumenckie (z kraju konsumenta i kraju przedsiębiorcy), należące do sieci ECC-Net. Klient kontaktuje się ze swoim krajowym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11533

Wydanie: 11533

Spis treści

Reklama

Idą Święta + Komunikaty

Rzecz o biznesie

Nieprzypisane

Zamów abonament