E-klient także ma swoje prawa
Szeroki wybór, wygoda, ceny często niższe niż w tradycyjnych sklepach – zakupy przez internet robi coraz więcej osób. Warto znać swoje prawa, by w razie nieprzewidzianych sytuacji wiedzieć, jak dochodzić roszczeń.
Kupując przez internet, należy być czujnym i uważnie sprawdzać e-sklepy oraz oferty, szczególnie w okresie przedświątecznym. Na stronie internetowej danego sklepu powinny się znajdować dane przedsiębiorcy, takie jak: nazwa, siedziba, numer w rejestrze, kontakt. Warto też znaleźć informację, od kiedy sklep istnieje. Najlepiej wybierać e-sklepy, które mają siedzibę na terenie Unii Europejskiej, bo w razie nieprzewidzianych sytuacji łatwiej dochodzić roszczeń. – Kupując w UE, istnieje możliwość bezpłatnego i polubownego dochodzenia roszczeń poprzez Europejskie Centrum Konsumenckie, które pomaga w sprawach transgranicznych, wyłącznie jeżeli przedsiębiorca ma siedzibę w innym kraju UE. Prowadzenie sprawy w ECK trwa około trzech miesięcy. Nad rozwiązaniem sporu klienta z zagraniczną firmą pracują dwa Europejskie Centra Konsumenckie (z kraju konsumenta i kraju przedsiębiorcy), należące do sieci ECC-Net. Klient kontaktuje się ze swoim krajowym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta