Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zakupy kontrolowane tylko w internecie

13 grudnia 2019 | Idą święta
źródło: materiały prasowe

Rozmowa | Dr Michał Kucia, Katedra Rynku i Konsumpcji, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.

 

Okres przedświąteczny to czas największych żniw sprzedawców. Obniżki, promocje, okazje to idealny sposób, by sięgnąć do kieszeni klientów. Czy w dobie mocno rozbujanego konsumpcjonizmu potrafimy świadomie kupować?

Michał Kucia: Dzisiejszy klient jest wymagający, często zniecierpliwiony, roszczeniowy, indywidualistyczny, żądny wrażeń i ceniący komfort, dążący zawsze do maksymalizacji osiąganych zysków i dokonywania racjonalnych wyborów. Oczywiście nie każdy taki jest. Nawet w osobie, która racjonalnie podchodzi do życia i zakupów, jest coś, co sprawia, że działamy pod wpływem impulsu, nieracjonalnie. Coraz więcej zarabiamy, więc więcej wydajemy i to nie zawsze na przedmioty, których rzeczywiście potrzebujemy. Dużo łatwiej się kontrolować, jeśli mamy przemyślane zakupy. Najprostszym testem pokazującym, czy potrafimy racjonalnie kupować, jest zrobienie listy i trzymanie się jej, a po zakupach ocenienie, czy kupiliśmy tylko to, co było zapisane, czy też w koszyku pojawiły się nieplanowane produkty.

Podczas zakupów internetowych nie kuszą nas towary na półkach, nie ma zapachów, muzyki,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11533

Wydanie: 11533

Spis treści

Reklama

Idą Święta + Komunikaty

Rzecz o biznesie

Nieprzypisane

Zamów abonament