Słodko-gorzki pakiet mobilności
Przedstawiciele Rady Europy i Parlamentu Europejskiego wynegocjowali propozycje przepisów dotyczących drogowych przewozów międzynarodowych. Mogą one wejść w życie w połowie 2021 roku.
– Uzgodnione warunki są możliwe do zaakceptowania – ocenia prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Jan Buczek. W pierwotnej propozycji powrót ciężarówki do kraju macierzystego miał następować po czterech tygodniach, ZMPD lobbowało o całkowite wykreślenie tego wymogu. Wydłużenie do ośmiu tygodni jest więc kompromisem.
Gorzej poszło z regulacjami dotyczącymi kabotażu. – Wprowadzenie okresu karencji między operacjami transportowymi jest nowym wymogiem, któremu od początku się sprzeciwialiśmy. W toku negocjacji okres ten został skrócony z pięciu do czterech dni – mówi dyrektor departamentu transportu ZMPD Piotr Mikiel.
Podkreśla, że udało się wyeliminować z proponowanych zapisów bezpośrednie odwołanie się do przepisów rozporządzenia nr 593/2008 w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta