5G może stać się rywalem kablówek
Operatorzy telewizji kablowych szukają sposobów na przetrwanie globalnej konkurencji o widza. Ich oręż to coraz częściej światłowód aż do gniazdka. urszula Zielińska
Znany za Atlantykiem trend rezygnacji z płatnej telewizji w ukształtowanym modelu bogatych, ale sztywnych pakietów, tzw. cord cutting (odcinanie kabla), zaczyna być widoczny w Polsce. Zaczyna, bo wprawdzie od kilku lat spada odsetek gospodarstw domowych z telewizyjnym abonamentem, ale ponieważ ogółem gospodarstw przybywa, to suma klientów kablówek i satelitarnych platform jest dość stabilna – wynika z najnowszych danych Nielsena. Zdaniem Joanny Nowakowskiej z agencji Wavemaker nie oznacza to jednak, że kondycja płatnych telewizji nie zmieniła się. Jej zdaniem trzeba przyjrzeć się nie tylko liczbie gospodarstw domowych, ale także liczbie osób, które korzystają z tego medium. A ta ostatnia, według najnowszych statystyk, obniżyła się w latach 2013–2019 o 3 mln do 23,7 mln.
Najliczniejszym gronem dostawców płatnej telewizji są kablówki. Ich założyciele i menedżerowie wierzą, że innowacje, które wprowadzają, i inwestycje w światłowody zapewnią ich firmom biznes...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta