Gigant bierze się za sztuczne mięso
Cargill zapowiedział, że w kwietniu wypuści na rynek produkty roślinne imitujące mięso. Dołączy do takich firm jak Beyond Meat, Impossible Foods, Tyson Foods, czy Smithfield Foods.
Cargill, to jedna z największych na świecie prywatnych firm, która zajmuje się dostawą produktów i usług dla przemysłu rolno-spożywczego, ale także wydobywa sól i prowadzi usługi finansowe.
Koncern zauważył potencjał rynku produktów roślinnych imitujących mięso. Zdaniem Elizabeth Gutschenritter, szefowej zespołu alternatyw mięsa w Cargill, cytowanej przez agencję Reuters, dzięki doświadczeniu i dostępowi do surowców firma jest w stanie tworzyć produkty efektywniej niż konkurencja.
Zamierza produkować roślinne mięso z białka pozyskiwanego z soi i grochu. Detaliści mogliby na jego bazie tworzyć wyroby pod własnymi markami. Na początek koncern wprowadzi gamę pasztecików i produktów mielonych. Trafiałyby do takich dań jak taco, czy sosy do spaghetti. Od 2018 r. Cargill jest właścicielem polskiej Grupy Konspol.