Mafie żerują na małych firmach transportowych
Nielegalni pośrednicy wykradają przewoźnikom 13 mld zł rocznie, niepłacąc za usługi. Sądy są bezradne.
Przewoźnicy napotykają coraz większe trudności z otrzymaniem pieniędzy za wykonaną usługę. Właścicielka firmy Consulting Transport Kornelia Lewandowska zwraca uwagę na wydłużające się terminy płatności. – To wreszcie musi być uregulowane. Nie może być tak, że często otrzymujemy zapłatę po 200 dniach od wykonanej usługi – denerwuje się Lewandowska.
Jeszcze większym zmartwieniem są nieuczciwi pośrednicy. – Problemem są firmy krzaki, dlatego należy zwracać uwagę na podmioty, od których bierze się ładunki – zaznacza wiceprezes firmy Botrans Piotr Kopczyński.
Spirala długów
Nieuczciwi pośrednicy wpędzają branżę transportową w spiralę długów. Zadłużenie firm transportu drogowego sięga miliarda złotych, gdy na początku lutego br. wynosiło jeszcze 843 mln zł.
Blisko co czwarty przewoźnik ma długi. W Krajowym Rejestrze Długów jest wpisanych blisko 25 tys. firm przewozowych, które mają prawie 143 tys. zobowiązań finansowych. Średnie zadłużenie w transporcie wynosi 37 123,58 zł.
Prezes Zrzeszenia Międzynarodowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta