Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mafie żerują na małych firmach transportowych

30 kwietnia 2020 | Dodatki Jednodniowe | Robert Przybylski

Nielegalni pośrednicy wykradają przewoźnikom 13 mld zł rocznie, niepłacąc za usługi. Sądy są bezradne.

 

Przewoźnicy napotykają coraz większe trudności z otrzymaniem pieniędzy za wykonaną usługę. Właścicielka firmy Consulting Transport Kornelia Lewandowska zwraca uwagę na wydłużające się terminy płatności. – To wreszcie musi być uregulowane. Nie może być tak, że często otrzymujemy zapłatę po 200 dniach od wykonanej usługi – denerwuje się Lewandowska.

Jeszcze większym zmartwieniem są nieuczciwi pośrednicy. – Problemem są firmy krzaki, dlatego należy zwracać uwagę na podmioty, od których bierze się ładunki – zaznacza wiceprezes firmy Botrans Piotr Kopczyński.

Spirala długów

Nieuczciwi pośrednicy wpędzają branżę transportową w spiralę długów. Zadłużenie firm transportu drogowego sięga miliarda złotych, gdy na początku lutego br. wynosiło jeszcze 843 mln zł.

Blisko co czwarty przewoźnik ma długi. W Krajowym Rejestrze Długów jest wpisanych blisko 25 tys. firm przewozowych, które mają prawie 143 tys. zobowiązań finansowych. Średnie zadłużenie w transporcie wynosi 37 123,58 zł.

Prezes Zrzeszenia Międzynarodowych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11647

Wydanie: 11647

Spis treści

Reklama

Ściągawka przedsiębiorcy

Nieprzypisane

Zamów abonament