Nowe paragrafy dla miejskiej mobilności
Rok 2020 może okazać się kluczowy dla operatorów i użytkowników niektórych pojazdów. Nowe przepisy zmienią bowiem reguły dla parataksówek i hulajnóg. MICHAŁ DUSZCZYK
Resort infrastruktury opracował nowy projekt nowelizacji prawa o ruchu drogowym. Regulacje dotyczące tzw. urządzeń transportu osobistego (UTO) to kluczowe przepisy dla funkcjonowania współdzielonych hulajnóg. Wszystko wskazuje na to, że takie elektryczne jednoślady będą traktowane jak rowery. Uwagi do projektu będzie można składać do 15 czerwca.
Hulajnoga jak rower
Proponowana nowela z maja br., zmieniająca nieco zapisy poprzedniego, ubiegłorocznego projektu, trafiła do uzgodnień międzyresortowych oraz konsultacji społecznych. Ustawa zakłada, że UTO będą objęte definicją roweru, a zatem będą traktowane przez prawo jako właśnie taki pojazd. To oznacza, że poruszający się na e-hulajnogach będą musieli jeździć po ścieżkach rowerowych, a użytkownik – choć zapewne nie będzie musiał posiadać karty rowerowej (w tym aspekcie są jednak wątpliwości interpretacyjne) – powinien mieć co najmniej dziesięć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta