Lobby aut elektrycznych żąda kasacji ulgi na CNG
Na drugą połowę 2020 r. zaplanowano przegląd unijnych przepisów, które dają finansowe przywileje kupującym pojazdy napędzane gazem. ADAM WOŹNIAK
Pojazdy napędzane gazem ziemnym, a zwłaszcza autobusy mające coraz większy udział w zakupach miejskich spółek komunikacyjnych, mogą stracić uprzywilejowany status w postaci ulg przyznawanych pojazdom niskoemisyjnym. We wtorek brukselska organizacja Transport & Environment (T&E) opublikowała raport, z którego wynika, że napędy zasilane sprężonym gazem ziemnym CNG mają emitować niebezpieczne dla zdrowia cząstki mogące się przyczyniać do rozwoju raka, choroby Alzheimera oraz chorób serca i układu oddechowego.
Wyniki podawanych przez T&E badań mogą skłonić unijnych urzędników do zmiany obowiązujących przepisów. Można się spodziewać, że uderzyłoby to boleśnie w rozwój miejskiego transportu w Polsce.
Dyrektywa do poprawki
Obecnie gaz ziemny (CNG i LNG) jest uważany za czyste paliwo alternatywne. Tę definicję przyjęto w 2014 roku w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta