Kreatywny napęd gospodarki
Branże doradcza, badań, marketingu czy usług IT idą jak burza – stanowią już 9 proc. rodzimego eksportu. A to więcej niż unijna średnia – wynika z badań Państwowego Instytutu Ekonomicznego.
Przemysły kreatywne odpowiadają za 13 proc. wzrostu gospodarczego w Polsce. Jak wynika z najnowszego raportu Państwowego Instytutu Ekonomicznego (PIE), m.in. branże doradcza, badawcza czy marketingowa stanowią ponad 6 proc. wartości dodanej w Polsce, przy czym przeciętne wynagrodzenie w tych sektorach wynosi ponad 30 proc. więcej niż średnie wynagrodzenie w całej gospodarce. Ponadto usługi kreatywne stanowią aż jedną piątą całkowitego eksportu usług w naszym kraju (w latach 2010–2018 ich wartość wzrosła prawie trzykrotnie: z 4,8 do 13,9 mld dol.).
Słodko-gorzki smak cyfrowego boomu
– Gospodarka kreatywna, czyli ta część gospodarki, w której podstawowymi czynnikami wytwórczymi są kreatywność i kapitał intelektualny, stanowi dynamicznie rosnący element polskiej gospodarki – podkreśla Jakub Sawulski, kierownik zespołu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta