Uber kusi kierowców konkurencji, a FreeNow łowi partnerów w car-sharingu
Brakuje taksówkarzy, a walka o rynek przewozów osobowych przyspiesza. Firmy z branży transportowej ruszają więc z nowymi strategiami podboju tej branży w Polsce. MICHAŁ DUSZCZYK
Firmy z branży taksówkowej i para-taxi borykają się z problemem braku rąk do pracy. Jeszcze przed pandemią na tym konkurencyjnym rynku przewoźnicy musieli rywalizować o pracowników. Epidemia koronawirusa dodatkowo „wywiała" z zawodu wiele osób, a wkrótce wejdą w życie nowe przepisy, które – takim operatorom jak Bolt czy Uber – pozwolą na wożenie pasażerów tylko wówczas, gdy kierowca będzie dysponował licencją taxi. Pozyskanie takich kierowców to prawdziwe wyzwanie.
Nowe regulacje zaczną obowiązywać od października. Przewoźnicy już teraz prześcigają się w przyciągnięciu taksówkarzy od konkurencji. Rękawicę rywalom rzucił właśnie Uber. Jak dowiedziała się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta