O postulowanych zmianach w ocenie nauk prawnych
Marek Michalski Artur Kotowski Aleksandra Syryt W cieniu bieżącej praktyki prawniczej toczy się dyskusja o problemie ewaluacji dyscypliny: nauki prawne na poszczególnych uczelniach.
Zagadnienie jest istotne, bo od wyniku dyskusji zależeć będzie możliwość ubiegania się o stopień naukowy z prawa na danej uczelni, także przez przedstawicieli zawodów prawniczych – m.in. sędziów i prokuratorów. Dyskursy praktyki i doktryny prawniczej przenikają się wzajemnie. Wynik ewaluacji przesądzi o uprawnieniach poszczególnych uczelni i wpłynie na dyskusję naukową o prawie w Polsce, zatem będzie oddziaływać także na praktykę prawniczą.
Z dbałości o potencjał naukowy
Pod koniec ubiegłego roku na zamówienie Centrum Analiz Legislacyjnych i Gospodarczych autorzy tej publikacji przygotowali publiczną opinię ws. postulowanych zmian w kryteriach ewaluacji nauk prawnych. Samo Centrum Analiz działa na rzecz podniesienia poziomu świadomości prawnej polskich obywateli, wzbogacenia debaty publicznej o eksperckie głosy w dziedzinie prawa i ekonomii oraz promocji wszechstronnej edukacji studentów wydziałów prawa, przygotowującej ich do działania na gruncie nauki, a także w organach administracji publicznej i sektorze prywatnym (z informacji: https://calg.pl/).
Przygotowana opinia stanowiła zbiór postulatów przedstawicieli, wynikłych z nabytych już doświadczeń związanych z praktycznym funkcjonowaniem nowej ustawy o szkolnictwie wyższym i nauce (tzw. konstytucja dla nauki albo ustawa 2.0) oraz przyjętą koncepcją ewaluacji dyscyplin naukowych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta