Zaliczki uiszcza ten, kto wypłaca premię
Formalnościami z PIT od nagród w komercyjnych konkursach powinien się zajmować ich faktyczny organizator, a nie fundator nagród – twierdzą sądy. PAWEŁ ROCHOWICZ
Pozyskiwanie klientów detalicznych przez wielkie firmy polega często na urządzaniu rozmaitych konkursów z nagrodami (np. programów lojalnościowych dla sieci stacji paliw, restauracji, sklepów itd.). Bywa to o tyle złożona operacja, że firma, która w ten sposób chce się promować, często powierza to wyspecjalizowanej agencji marketingowej, a sama ogranicza się do zafundowania nagród.
Kto ma potrącić podatek
W praktyce taki outsourcing spraw promocyjno-reklamowych jest najwygodniejszym rozwiązaniem dla fundatora nagród. Z reguły chce tej agencji powierzyć całość spraw związanych z konkursem, w tym rozliczenia podatkowe nagrodzonych. Zresztą w praktyce organizacja takiej imprezy wiąże się z wieloma innymi działaniami, którymi na co dzień sieć restauracji czy stacji paliw się nie zajmuje. Chodzi np. o uzyskanie zezwolenia na organizowanie gier hazardowych, jeśli konkurs ma taki charakter.
Aby wszystko się odbyło zgodnie z wymogami podatkowymi, od nagrody w takim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta