Dolny Śląsk konsekwentnie stawia na zielony transport
Ponad 1800 km długości będzie liczyć sieć długodystansowych tras rowerowych – Cyklostrada Dolnośląska. Wart ok. 850 mln zł projekt zintegruje lokalne ścieżki rowerowe i powiąże je z dolnośląską siecią kolejową, a tym samym poprawi dostępność transportową regionu. MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z URZĘDEM MARSZAŁKOWSKIM WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO
Dolny Śląsk jako jeden z pierwszych regionów w Polsce podjął temat dróg rowerowych w sposób tak kompleksowy. Wspólnie z ekspertami i przedstawicielami środowiska miłośników turystyki rowerowej tworzymy strategię budowy sieci dróg rowerowych w całym regionie – mówi marszałek Cezary Przybylski z Bezpartyjnych Samorządowców.
– Zadbaliśmy również o wypracowanie standardów projektowych, dzięki którym nowo budowane drogi będą bezpieczne, funkcjonalne i przyjazne dla użytkowników oraz środowiska – podkreśla marszałek Przybylski.
Projekt Cyklostrady Dolnośląskiej opiera się o sieć głównych tras rowerowych obejmujących zasięgiem cały region, a także łączących się ze ścieżkami po stronie czeskiej i niemieckiej. Przebieg tras jest planowany tak, by zapewniały one między innymi możliwość dotarcia do atrakcji turystycznych oraz dawały połączenie z najważniejszymi ośrodkami regionu. Co więcej, jego twórcy wzięli pod uwagę również dogodne połączenia z komunikacją publiczną.
– Jako zarząd województwa dolnośląskiego podjęliśmy działania w celu pozyskania środków zewnętrznych na Sudecką Cyklostradę, która połączy nasze województwo siecią tras pozwalających na sprawną komunikację rowerową w całym regionie – informuje wicemarszałek Grzegorz Macko z Prawa i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta